Jak przygotować mieszkanie do prezentacji?
Na wiele podejmowanych przez konsumentów decyzji ogromny wpływ mają emocje, a szczególnie pierwsze wrażenie. Dzieje się tak w kontaktach międzyludzkich, ale często także podczas nabywania nieruchomości proces ten może mieć istotny wpływ. W tym celu warto się dowiedzieć, jak przygotować mieszkanie do prezentacji, aby zachwyciło ono potencjalnych nabywców już od pierwszej chwili, a działania te w branży określane są jako home staging.
Podstawowa zasada – czystość
Banalnym, ale bardzo ważnym czynnikiem wpływającym na właściwe przygotowanie mieszkania do prezentacji jest jego posprzątanie. Bałagan, niepotrzebne przedmioty mogą bardzo szybko przyciągnąć uwagę kupujących i niestety zniechęcić ich do dokonania transakcji, gdy mają na oku kilka opcji. Dotyczy to także nieprzyjemnych zapachów, które można zneutralizować odświeżaczami powietrza. W przypadku rzadko odwiedzanych nieruchomości korzystne będzie także ich wietrzenie, szczególnie przed prezentacją.
Określenie grupy docelowej
Zanim podejmie się właściwe działania, istotnym etapem przygotowania mieszkania do prezentacji będzie stworzenie charakterystyki potencjalnego nabywcy, uwzględniając jej wielkość, lokalizację, stan techniczny czy wyposażenie. Dzięki temu będziemy mogli ukierunkować swoje działania na potencjalnego przyszłego mieszkańca, chociażby młode pary z dziećmi, a pomóc w tym mogą profesjonalne firmy, których głównym obszarem działalności jest home staging.
Odświeżenie wnętrza
Home staging wiąże się przeważnie z poniesieniem pewnych kosztów, jednak nie muszą być one wielkie. Wystarczy często odmalowanie mieszkania nie tylko w celu usunięcia zabrudzeń, ale też wybrania atrakcyjnego koloru, dostosowanego do przygotowanej charakterystyki potencjalnych nabywców. Można także dobrać meble oraz inne elementy wyposażenia, które mogą zwrócić uwagę wstępnie zainteresowanych osób i zwiększyć szanse na powodzenie sprzedaży mieszania. Dobrze jest także naprawianie drobnych usterek, które także poprawią wygląd mieszkania i nie będą odstraszały nabywców.